تنظیم ارتفاع صندلی اداری

درد پا برای کارکنان اداری ممکن است مشکل خیلی بزرگی مثل درد گردن و درد کمر نباشد اما با این وجود بسیاری از افراد را تحت تاثیر قرار می دهد. زمانی که این مشکل سلامتی افراد را تهدید کند  می توان علل به وجود آمدن آن را اغلب رفع کرد.به طور معمول افراد از درد زانو و ساق پا آزرده می شوند و از درد این قسمت های پا رنج می برند و برخی از بی حسی و احساس سنگینی پاها شکایت دارند.بیشتر مواقع ارتفاع صندلی می تواند علت این دردها باشد و بسیاری از این مشکلات با تنظیم ارتفاع صندلی حل می شود اما برخی از آنها به سادگی حل نمی شود.

چرا تنظیم صحیح ارتفاع صندلی مهم است

این نکته بسیار مهم است که مطمئن شوید صندلی خود را در ارتفاع مناسب تنظیم کرده اید زیرا زمانی که ارتفاع صندلی به درستی تنظیم نشده باشد فشار زیادی بر پاها وارد می شود و توصیه های نادرست در نشستن به این مشکل کمک کرده است.

استفاده از صندلی با استاندارد ارگونومی به سلامتی افراد کمک می کند, استفاده از صندلی غیر استاندارد (صندلی نشیمن ) که به شکل ثابت روی آن بنشینید هنگامی که پشت میز هستید یا با کامپیوتر کار می کنید کار اشتباهی است حتی اگر ارتفاع آن درست باشد,  این نوع صندلی جنبش بدن شما را محدود می کند و می تواند مشکلات درد در عضلات و ناراحتی های دیگری ایجاد کند.

بیایید نگاهی به چگونگی نشستن شما داشته باشیم.

نحوه نشستن درست

روی صندلی بنشینید در حالی که کفش خود را از پا خارج کرده اید و ارتفاع صندلی را با زانو تنظیم کنید , وقتی روی صندلی نشستید اطمینان حاصل کنید که کف پای شما کامل روی زمین قرار می گیرد سپس ارتفاع را به شکلی تنظیم کنید که زاویه بین بدن و ران حدود 110 درجه یا بیشتر باز شود,  این امر موجب کاهش انقباض عضلات پایینی پا و گردش خون می شود.

وقتی که نمی توانید این موقعیت نشستن را بدست آورید چه باید بکنید؟

تنظیم ارتفاع صندلی اداری

تنظیم صندلی خود به تناسب شما

افرادی که قد متوسط دارند اغلب به راحتی می توانند ارتفاع صندلی را تنظیم کنند با این حال افراد کوتاه یا بلند ممکن است این کار ساده نباشد.به طور معمول صندلی تا ارتفاع خاصی قابل تنظیم است و افرادی که قد خیلی کوتاهی دارند صندلی خیلی نمی تواند در ارتفاع کم تنظیم شود و این افراد نمی توانند پاهای خود را کامل روی زمین بگذارند. در واقع ممکن است است این افراد قادر نباشند کف پاهای خود را روی زمین قرار دهند.

خوشبختانه بعضی از تولیدکنندگان انواع مختلفی از جک های بالابر صندلی را ارائه می دهند. بررسی کنید و ببینید آیا ارتفاع صندلی شما درست تنظیم شده است یا خیر؟ کف پاهای شما به درستی روی زمین قرار می گیرد یا خیر؟

اطمینان حاصل کنید زاویه نشستن شما درست باشد و آسیبی به سلامتی شما وارد نمی شود

یک صندلی اداری باید استانداردهای لازم را داشته باشد. اگراینطور نبود چه؟؟

مشکلات دیگر صندلی

مواردی که هنوز منجر به درد در عضلات شما نشده است اما هشداری برای سلامتی شما می تواند باشد عمق نادرست صندلی برای طول پاهای شما است و یا صندلی هایی که تخریب و نشیمن آنها صاف شده است.اگر جک صندلی به درستی کار کند ارتفاع صندلی به شکلی درست قابل تنظیم است در غیر اینصورت با جایگزینی جک صندلی این امکان فراهم می شود.

انتخاب یک صندلی متناسب با نیاز شما در صورتیکه استانداردهای لازم را داشته باشد می تواند از آسیب وارد کردن به سلامتی شما جلوگیری کند صندلی های اداری حامی صنعت با داشتن ویژگی ارگونومی به سلامت افراد کمک می کند,  برای دریافت مشاوره با مشاورین حامی صنعت تماس بگیرید, شماره تماس: 66746210 - 021

 

 

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
10 / 10
از 1 کاربر